Foto: Guido Werner
Glassalen i Tivoli / ca. 75 min / 195-295 kr
”En stemme af 24 karat guld”, skrev Politikens anmelder i sommer, da han hørte Andrè Schuen under Salzburger Festspiele. Nu kommer den italienske baryton til Tivoli med sine berømte fortolkninger af den klassiske lied og med sin faste makker, pianisten Daniel Heide.
Barytonen Andrè Schuen er den helt rigtige til at synge de vidunderlige sange i aftenens program. Han har nemlig fået folkemusikken ind i blodet fra barnsben. Han er vokset op i en sydtyrolsk familie på den italienske side af alperne og trådte sine musikalske barnesko i familieensemblet, der spillede den traditionelle ladinske tyrolermusik. I dag har han en strålende karriere som klassisk sanger inden for opera og især lied, som han dyrker intenst sammen med pianisten Daniel Heide. Andrè Schuen har udgivet flere album på det berømte pladeselskab Deutsche Grammophon.
Glæd dig til at høre barytonen fremføre Brahms næstsidste værk, ‘Vier Ernste Gesänge – Fire Alvorlige Sange’, som er smukke refleksioner over døden, kærligheden og livet med tekst fra Bibelen. Brahms var mærket af sorgen over venners død, især tabet af komponistkollegaen Clara Schumann.
Dernæst synger Andrè Schuen en række sange af Gustav Mahler. ‘Des Knaben Wunderhorn’ er en samling små folkeviser og digte, der handler om menneskers liv på jorden på godt og ondt, og som Mahler har sat i musik med vid, ironi og stor loyalitet overfor den enkle folklore.
Koncerten finder sted i samarbejde med Tivoli Copenhagen Phil og er en del af Stjernestunder Festival i Tivoli.
KUNSTNERSAMTALE EFTER KONCERTEN
Kom tættere på aftenens solist og pianist, når Andrè Schuen og Daniel Heide deltager i samtale med vært Adam Simonsen i Kilden ved Glassalen umiddelbart efter koncerten. Samtalen er på engelsk.
Johannes Brahms (1833 – 1897): Vier ernste Gesänge, op 121 (1896):
Denn es gehet dem Menschen
Ich wandte mich
O Tod, o Tod, wie bitter bist du
Wenn ich mit Menschen
Gustav Mahler (1860 – 1911):
Rheinlegendchen (1893)
Wo die schönen Trompeten (1898)
Lied des Verfolgten im Turm (1898)
Zu Straßburg auf der Schanz (1906)
Urlicht (1892)
Johannes Brahms (1833 – 1897):
Geheimnis, op. 71 nr. 3 (1871)
Verzagen, op. 72 nr. 4 (1876-1877)
Auf dem Kirchhofe, op. 105 nr. 4 (1888)
Lerchengesang, op. 70 nr. 2 (1875-1877)
Wie bist du meine Königin, op, 32 nr. 9 (1864)
Mondenschein, op. 85 nr. 2 (1878-1882)
© Copenhagen Opera Festival
© Copenhagen Opera Festival
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |